Adana Lezzet Turumuz

Bu sene @Gurmes2015 ile    Teog  sınav tatilini fırsat bilip 2 günlük bir kaçamak yaptık. Nereye derseniz yöresel merakımız  yüzünden  bu sefer  tatil rotamız Adana  oldu.

Adana’ya seneler  önce yazın 1 gün kalmıştım ve çok sıcak olduğu için  gezme fırsatımız olmamıştı.Real Market   klimalı diye ,bowling oynamaya gittiğimizi hatırlıyorum. Adana’yı şehir turu yapmayınca, benim  içimde bir ukte olmuştu.Tabi aradan zaman geçince unutulmuyor ve sonunda Adana gezisini  yapınca rahatladım diyebilirim.:)

20161124_190201

Adana uçağımız indikten sonra,merkeze taksi ile gittik.Kısa bir tatil olduğu için, konaklama olarak merkezde bulunan Adana Seyhan Öğretmenevi tercihimiz oldu. Fiyatları ise şu şekilde .Öğretmen Fiyatları 40 lira , Sivil 50 lira Sırt  çantamızı  odaya  koyduktan sonra , Adana lezzet turumuz  başladı.

MAHMUT

Adana’da kahvaltının   ciğer  ile yapıldığını   duyunca, sabah sabah kendimizi ciğercide bulduk. İlk durağımız ,Vedat Milor ‘unda gitmiş olduğu Ciğerci Mahmut oldu.Ciğerlerimizi yedik.Kahvaltıda ciğer yemeyen birisi olarak, ilk yenilince ağır ama sonra yumuşak yumuşak ciğerleri yemeye alışıyorsunuz.Tabi durum ekmeklerinide güzel  yedirtiyor.  Kahvaltı meselesini hallettikten sonra  şehir turuna  Atatürk evi  ile devam ettik.Atatürk  Evi , 2 kattan oluşmakta  ve  19.yüzyılda  Adana’nın zengilerinden Ramazanoğullarına ait olduğunu  ve   Suphi  Paşa Konağı  olarak  da bilindiğini  öğreniyorum. Adana ‘nın eski evlerinden olan Konak 1976 yılında Atatürk ve  Bilim Müzesi olmuş .Bu konakta Atatürk  Adanayı ziyareti esnasında  kaldığı biliniyor.

ataturk

Atatürk evi,gezi sonrası  Sinema Müzesini ziyaret ettik.2 kattan oluşan Sinema Müzesi girişinde Sinema Müze Çalışanı  Hatice hn bizi karşıladı. Hatice  hn ‘dan  çok değerli   bilgiler öğrendik. En dikkatimi çeken bilgi ise ; çoğu  sanatçının Adana’lı  olmasıydı.

Hatice hn ‘ın   bizler için anlattığı değerli  bilgiler ise şu şekilde ;

Sinema müzesi sonrası Taşköprüyü  görmeden olmaz dedik. Roma döneminin bir eseri olan  ve 21  gözlü olan Taşköprü  , Seyhan nehri  islahı sırasında  7 gözü toprak altında kaldığı için  14 gözlü olarak   devam etmekte Köprünün uzunluğu ise 310 metre. Ayrıca Taşköprü , Dünyada  kullanılan en eski  köprü olarak bilinmekte.

seker

Taşköprü üzerindeyken Seyhan Nehri’ndeki Merkez Camiyi arka plana alarak  @Gurmes2015   ve bendeniz @LezzetTramvayi  şipşak fotomuz ile  karşınızdayız.

taskopru

Evet Taşköprü‘yü yürüyerek geçtikten sonra,Kozan Çarşısını küçük  turdan sonra , rotamızı Kazancılar Çarşısına doğru  çevirdik ve yol üstünde Medrese ‘ye uğramadan olmaz dedik ama  medrese kapıları kapalıydı. Sabahtan  beri yol yürüdüğümüz için cami yanındaki  çay bahçesinde  türk kahve keyfi  yaptık 🙂

kahve

Kahve sonrası , Kazancılar Çarşısına gittiğimizde  ise Çarşıda tesbih  ve Adana’ya özgü elbiselerin satıldığını görüyoruz. sonra , Çarşı çıkışından Çakmak Caddesinde bulunan   Gönül Kardeşlere, Halka Tatlı yemeğe gidiyoruz. Kilo almadan İstanbul’a dönelim diye  🙂 tüm bu  yerleri yürüyerek gittiğimiz  söylemek isterim.:)

tatli

Halka tatlı Adana ‘ya gelince kesinlikle  yemeniz gereken bir lezzet. Çarşı içinde o kadar tatlıcı ki mevcut ki,ayak üstü tatlı yedikten sonra çarşı gezmesine devam edebilirsiniz.

Tatlılıdan sonra  yürüyüş yaparak  ,Atatürk Bulvarında   Atatürk Parkına    uğrayıp,.park içindeki   cafede  küçük bir mola verdik. Adana parkları hem şehir içinde hem temiz hem düzenli .Park  girişinde Adana yazılı   levha üzerinde  fotoları çektirmeden olmaz dedik ve sonuç  ortada :

PARK

Atatürk Parkında vakit geçirdikten sonra Toros caddesinde yer alan Kazım Büfe‘ye giderek  Muzlu süt olmadan olmaz dedik ve sonuç ortada ;

muz

Akşam yemeği için ise tarihi Mestan Hamamının yan sokağında yer alan,Tarih Asmaaltı Kebapçıda idik.@Endermutfakta’nın misafirleri olarak  çok güzel  ağırlandık diyebilirim.  Asmaaltı gidecek olanlar için ,  tahinli kadayıf yemeyi unutmayın derim.

adana

Adana lezzet turu  2.günümüzde   sabah  Adana Sosyal Medyadan @endermutfakta ile  Sanayi Bölgesinde bulunan Levent Börekçide buluştuk.19 senedir börek satışı yaptığını  söyleyen Levent Bey’in  börek için tereyağını ilkbaharda  alıyormuş .Tadı o zaman daha lezzetli oluyormuş. Böylece ,Levent Bey’den  Böreğin asıl lezzetinin  püf noktasının tereyağı olduğunu öğreniyoruz.

20161124_081350

Börek için gelen  müşterilerden , o kadar kalabalık bir ortam vardı ki , kuyruk bile oluyor.Sabah 8 de gittiğimizde börek siparişi hemen  yapıverdik ki , saat 9.30 da   böreklerin  bittiğine şahit oldum.

borek

Lezzet  mi   gerçekten muhteşem.Börekçide  böreğimizi afiyetle yedikten sonra Seyhan Nehri kenarındaki  Merkez Parkta  kahve keyfi yaptık. Tabi  Göl kenarında   yürüyüş yapmadan  olmaz dedik.   Manzara  ve yer  o kadar güzeldi ki hayran kaldık.

20161124_092750

Öğlen yemeği  için ise   Kazancılar  Çarşı Çıkışında yer alan  Yağ Cami’nin  yanındaki  pasaj girişinde yer alan İŞTAH  KEBAP SALONU na Adana Kebap yemeğe gittik. ve iyi ki gitmişiz ki  tadı damağımızda kaldı. Çarşı içinde , İştah adı altında   birçok  Kebapçıyla karşılaştık. Asıl lezzetin burası olduğuna karar verdik.

kebap

İştah Kebap  Salonu işletmecisi  , Adana  Kebap yapımının  inceliklerini   bize     anlattı   öğrenmek için tık tık yapmanız yeterli.

Öğlen yemeğini   yedikten sonra Çarşı içinden  yürüyüş yaparak  kendimizi Toros Caddesinde  yer alan Kadayıfçı Olcay ‘da  buluverdik.Künefe  yedikten sonra   kendimize geldik. 🙂

OLCAY

2 gün  geçen güzel   Adana lezzet turunda 50000  adım yaptıktan sonra turun sonuna gelmiş olduk .Akşam  23:00 İstanbul  uçağına binmek için Adana havaalanına gittik. Sonra mı ?  Şehir turunun yorgunluğu  ve  Adana lezzetlerinin  tadı damağımızda İstanbul ‘ a  döndük.

Adana Lezzet Turu görsellerimize ulaşmak için  buyrun efendim 🙂

Başka bir şehir  turunda görüşmek üzere ,

Lezzzet Tramvayı

Lezzete Giden Yolculuk Lezzet Tramvayı İle Başlar

110 views

hakkında

7 MAYIS 2012 tarihinde yayın hayatına başlayan LEZZET TRAMVAYI Sizler için güzel Yemek Tariflerini, Mekan Tanıtımları , Davet edilen lansman - etkinlikleri ve Röportaj paylaşımlarına devam edecek.. İletişime geçmek için lezzettramvayi@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz. Sevgiyle Kalın LEZZETE GİDEN YOLCULUK LEZZET TRAMVAYI İLE BAŞLAR

'Adana Lezzet Turumuz' has 2 comments

1. 07 Aralık 2016 @ 20:55 Gözde

Ben börek ve kadayıfta takılı kaldım :)) Her şey çok güzel gözüküyor

cevap

• 08 Aralık 2016 @ 12:27 LEZZETTRAMVAYI

Gözde hn kesin tavsiye ederim Adana lezzetleri bir harika

düşüncelerinizi paylaşmak ister misiniz?