Gaziantep Gezisi

Biraz geç de  olsa  sonradan anı olarak kalsın diye ,  3 sene önce gitmiş olduğum  günübirlik Gaziantep gezisinden bahsetmek  istiyorum.Önceden  Pegasus  puanlarım ile  biletleri  aldıktan sonra 19 Mart ‘ta annem ve babam ile  Gaziantep ‘ e günü birlik unutamayacağım  ve muhteşem bir  gezi yaptık.

19 Mart 2012 yılında  Sabah 6 uçagıyla İstanbul ‘dan Gaziantep havaalanına uçtuktan sonra ilk durağımız ;  40 senedir  aktif çalışan ve sabah 4  te  açılan ve Beyran Çorbası ile  ünlü  METANET Lokantası  idi.Kuzu eti ve pirinç ile yapılan  bu çorbanın tadı mükemmeldi. .) ve çorba kasesi de bol kepçeydi 🙂 Çorba aslında ana yemek gibiydi.Çorbadan sonra  tüm gün yemek yeme  ihtiyacınız  olmaz 🙂  aslında . Lokantaya  ilk girdiğimizde  küçük çocukların çorba içtiğini  gördük.  ve şaşırdık. Sonradan  Sabahtan çocuklara kahvaltı yerine  çorba içirmeye getirdiklerini  öğrendik.

Beyran Çorbası içtikten  sonra , Sonra çarşı içine gitmek için Bakırcılar Çarşı sını gezdik. Burada bakır ile birlikte gümüşler   o kadar  ucuzdu ki  , kendime çok güzel  işlemeli bir  gümüş yüzük  aldım. Sonra ise bir yemek blog yazarı olarak  baharatçıların bulunduğu Elmacı  pazarına geldim. O kadar çeşidi baharatlar var dı ki ,  Hazır gelmişken   küçük bir alışveriş yapıp kırmızı pulbiberimizi almayı da   ihmal etmedik 🙂

Sonra GaziAntep  KENT Müzesine gittik. İlk olarak iyi ki bu müzeye gitmişiz. diyorum .Çünkü ; Gaziantep ‘i  o kadar güzel anlatıyor ki    bir kaç saatimizi bu müzede   harcadık ve keyifle gezdik.

Sonra mı,  sonra Gaziantep ‘e has dar sokaklarda   gezerek o  eski  tarihi evlerin kokusunu içimize de  çektik.

Gaziantep

Öğlen yemeği için de önceden  çarşı içinde İMAM ÇAĞDAŞ  ı  seçtik. 🙂 Yer ise muzzam kalabalık ve  sirkülasyon   fazla . yer bulmak için sırada  bile bekleniyor.Biz  erken gittiğimiz  için  yer bulabildik.  Genelde kebap ile aram  iyi olmadığı için  Ali Nazik yemeyi  tercih ettim.İyi ki  tercih etmişim .Gerçekten hem hafif  hemde çok lezzetli idi.Yemek fotoları  çekerken  o an fotograf  makinemde bir tutukluk oldu  ve yediklerimi  o an üzülerek fotoğraflayamadım.Eskiden yenilen yemekler   fotoğraflanınca  ayıp  derlerdi..Ama şimdi ise  maşallah 🙂 Sosyal Medya  yemek fotoları ile  çalkalanıyor.

Yemek Sonrası bir  Menengiç kahvesi içmek için çarşı içine gitmeden olmaz dedik ve   bir hana girdik.ve hemen yöresel kıyafetlerin bulunduğu bir manken  ile  foto çektirdim 🙂

Öğle yemeği sonrası  Gaziantep Kalesine gitmek istedim.Ama annem ve babam fazla yürümek istemeyince 🙂  uzaktan el sallamak  ile yetinerek müze  ziyaretlerine devam ettik 🙂

İstanbul’ dan Gaziantep ‘ e   gidince  Gaziantep ‘te   ulaşım için arabaya ihtiyaç duymadan   yürüyerek gidiliyor.Kale nin yakınlarında  Şahinbey   tarafında  ise , Emine Göğüş Mutfak Müzesi  ni ziyaret ettik.

Ziyareti anlatmadan önce  , seneler önceki  bir anımı paylaşmak istiyorum. 1994 yılında ,İlk işe başladığım dönemlerde , bilişim firmasında çalışıyorum ve  başka bilişimci  bir arkadaşımın  Antepli ve soyadıda Gögüş  olması dikkatimi çekmişti.  Sonradan görüştüğümüzde Göğüş  ailesi ,Gaziantep in ileri gelen ailelerinden olduğu ve  soy ağacının  tutulduğunu  ve önem verdiklerinden  bahsetmişti.Bu müzeyi   görünce  ve soyadını görünce arkadaşımın anlattıklarını hatırladım ve  daha iyi  anladım 🙂  ,

Emine Göğüş kimdir diye merak edenlere anlatayım..Türkiye’nin ilk Turizm Bakanı Ali İhsan Göğüş ‘ün annesinin adı. Müze restore edildikten sonra  Emine Göğüş Mutfak Müzesi adını almış.ve ayrıca ; Türkiye ‘nin  ilk  yemek müzesi  . Gaziantep ‘in mutfak kültürü tanıtılarak Gaziantepe yöresine ait   mutfak malzemeleri  ,sefer taşları,  sahanlar  sergileniyor.

Müzenin bulunduğu konak ise  1905 yılında yapılmış .Kethüdazade Göğüş İbrahim Efendi Konağı olarak biliniyor.Konağı ilk gördüğümde   Kayseri ‘ de teyzemlerin   dağ yolunda  bulunan Taş  yapılı  bağ evine  benzettim.ve  bu nedendir ki  🙂 her  Kayseri ‘ ye gittiğimde   bağı çok  sevdiğimden midir  ; bu  müzeyide severek gezdim.

O   kadar yürümüştük ki  sürekli oturmak ve çay,kahve içmek bile ağır geliyordu akşam üstü olduğunda   Gaziantep ‘in yeni  binaların bulunduğu Nişantaşı   sokağını keşfettik. ve Annem  YAŞ 70  olunca ;  ( tabi birde  maşallah diyelim  bu sırada 🙂 )    kendini banklara atıp  gazete  okumayı uygun buldu 🙂

Son olarak  akşam 23:00 uçağına yetişmek için servise  binip  havaalanının yolunu tuttuk. Hızlı ve kültürel  Gaziantep gezimiz  çok keyifli ve   bir o kadar da yorucu olmuştu. Fakat Gaziantep ‘i 1 güne sıgdıramadık   ve tekrar 2. bir gezi  yapmayı da  planlıyoruz. 🙂

Şmidilik Başka bir  gezi ve mekan  yazımda buluşmak üzere ;

Sevgiyle Kalın

LEZZET TRAMVAYI

LezzetE giden Yolculuk

LEZZET TRAMVAYI ile başlar

157 views

hakkında

7 MAYIS 2012 tarihinde yayın hayatına başlayan LEZZET TRAMVAYI Sizler için güzel Yemek Tariflerini, Mekan Tanıtımları , Davet edilen lansman - etkinlikleri ve Röportaj paylaşımlarına devam edecek.. İletişime geçmek için lezzettramvayi@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz. Sevgiyle Kalın LEZZETE GİDEN YOLCULUK LEZZET TRAMVAYI İLE BAŞLAR

'Gaziantep Gezisi' has 16 comments

1. 28 Aralık 2015 @ 13:58 sofradabulusalım

Antep güzel şehır 3 yıl oturdum çok özlüyorum

• 28 Aralık 2015 @ 14:04 LEZZETTRAMVAYI

evet gercekten güzel bir yer gezmek için 2.defa gitmeyi planlıyoruz bizde 🙂

2. 28 Aralık 2015 @ 23:22 sahika

En çok görmeyi istediğim yerlerden biri Gaziantep.. Sayenizde gitmiş kadar oldum 🙂

3. 29 Aralık 2015 @ 11:04 irem

en sevdiğim ve hayran olduğum şehirlerden biridir Antep..

4. 29 Aralık 2015 @ 13:08 zencefil tasarım evi

aslında bloggerlar toplanıp bir antep gezisi düzenlesek , doya doya gezsek ne güzel olur Arzu cum.

5. 30 Aralık 2015 @ 14:05 asli

Antep şahane bir yer amaa (:

6. 02 Ocak 2016 @ 14:02 tolunay ersoy

Yıllardır gitmeyi hayal ettiğim bir yer, bir türlü kısmet olmadı özendim size…

sevgiler

tolunay

• 11 Ocak 2016 @ 13:57 LEZZETTRAMVAYI

vavv demekki aynı kafadaymışız 🙂 umarım yolunuz düşer 🙂

7. 13 Temmuz 2016 @ 19:55 deryaninsporgunlugu

Ne güzel bir gezi olmus 🙂

• 14 Temmuz 2016 @ 12:29 LEZZETTRAMVAYI

Derya hn evet çok güzel bir geziydi tavsiye ederim sevgiler

8. 07 Aralık 2016 @ 17:25 gezmemlazim.com

Elinize sağlık. Güzel bir yazı olmuş.

cevap

düşüncelerinizi paylaşmak ister misiniz?